vendredi 31 mai 2019

Would You Be a Tyrant If I Gave You Power ?


You saw my latest post about two lovely towns I visited near Orléans - now this is the outfit I wore on that day, which was shot on a most charming bridge surrounded by flowers in Meung-sur-Loire
To be honest I was really annoyed by the wind who blew my hair all over my face, the dazzling sun and the many cars passing by (I really hate cars haha) so this wasn't a really pleasant moment although the place was cute !

I bought this skirt on Vinted, thinking it would be perfect for the Summer but I couldn't resist wearing it before with thin black tights. I love its yellow vertical stripes. The combination of blue denim and white shirt is quite expected but I will definitely try more colorful mixings later on.

I'm looking for more second-hand / vintage clothes to make myself a more personal Summer wardrobe because I have very few items for this season for I sold many things which weren't "my style" or just not fitting anymore. I want retro and preppy cute skirts and dresses to look like a perfect 60s doll but also some boho 70s items because I love flowers, lace and tassels. Finally, I need strappy tops or dresses for the hottest days.
I have the ideas but I don't want to spend more than 30€ when I buy a piece of clothes so it's even harder to find exactly what I want. 
Please send me your suggestions if you know any online shop or good Vinted account that does not sell its items at a high cost.

Après avoir partagé avec vous mes photos de Beaugency et Meung-sur-Loire, voici la tenue que je portais lors de cette visite.
Vous le reconnaissez peut-être, ce pont est situé dans la seconde ville, il fait partie de la Promenade des Mauves, un bien joli nom pour un charmant coin de verdure, d'eau et de fleurs.
En réalité, j'étais assez agacée lors de cette pause photo, car je passais mon temps à m'enlever les cheveux du visage à cause du vent, le soleil m'aveuglait et les voitures n'arrêtaient pas de passer.
La vie ne s'était pas arrêtée pour mes photos quoi, hahaha 😂

Je venais d'acheter cette jupe à rayures jaunes sur Vinted, et je n'ai pas pu résister à la porter avant l'été, avec des collants à plumetis, une chemise blanche et une veste en jean. Cette association est assez banale mais j'ai déjà quelques idées pour marier cette jupe à d'autres couleurs.

Je cherche à enrichir ma garde-robe estivale avec des pièces seconde-main / vintage plus proches de mon style, c'est-à-dire rétro et preppy mais aussi bohèmes, car j'adore les tissus fleuris, les franges, les broderies... Etc. J'essaie de ne pas dépenser plus de 30€ par pièce (en dehors des chaussures), ce qui ne facilite pas mes recherches. Connaissez-vous des boutiques en ligne abordables et qui proposent des vêtements non-neufs ?

 

Denim jacket - Freep'Show Friperie
Shirt - Vintage
Skirt - Naf Naf (Vinted)
Necklace - H&M
Tights - Calzedonia
Boots - Dr. Martens

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Feel free to share your opinion about this post or ask me anything !
I'll be glad to answer and have a look at your blog ;) xx